EVEREST international
💙
EVEREST international 💙
Lekfull UGC-kampanj för:
Det stadium-grundade varumärket Everest Outdoor tog in mig för att ge deras globala expansion en lekfull och kreativ karaktär. Innehållet skulle baseras utifrån ett UGC-perspektiv, med videor för sociala medier samt produktbilder för hemsida och annonser.
Resultatet levererades i ett PDF-dokument med nedladdningsbara länkar till innehållet detta för att direkt kunna skildra estetik och känsla av materialet. I ett uppföljande e-postmeddelande fick jag direkt reda på att kunden ”ÄLSKAR det”.
“city adventure”
“Venture jacket”
“The swap”
Fokus för kampanjen var att visa upp hur plaggen kan användas inne i stan utifrån konceptet "Everyday Movement". Storytellingen behövde baseras på musik och bilder och inte voiceover på svenska eller engelska då materialet annonseras i Polen & Tyskland.
Den lekfulla attributen skulle bibehållas i såväl video som bilder. Redigeringen består av visuella hooks och snabba klippningar för att passa TikTok & Instagram.
“Vilma har levererat ett proffsigt och kreativt resultat av bilder & videos med en lekfull touch och inriktning mot den yngre målgruppen, precis enligt brief. Vilma har en otrolig energi, är tillmötesgående, flexibel och en frisk fläkt att samarbeta med”.