EVEREST international

💙

EVEREST international 💙

Lekfull UGC-kampanj för:

Det stadium-grundade varumärket Everest Outdoor tog in mig för att ge deras globala expansion en lekfull och kreativ karaktär. Innehållet skulle baseras utifrån ett UGC-perspektiv, med videor för sociala medier samt produktbilder för hemsida och annonser.
Resultatet levererades i ett PDF-dokument med nedladdningsbara länkar till innehållet detta för att direkt kunna skildra estetik och känsla av materialet. I ett uppföljande e-postmeddelande fick jag direkt reda på att kunden ”ÄLSKAR det”.

“city adventure”

“Venture jacket”

“The swap”

Fokus för kampanjen var att visa upp hur plaggen kan användas inne i stan utifrån konceptet "Everyday Movement". Storytellingen behövde baseras på musik och bilder och inte voiceover på svenska eller engelska då materialet annonseras i Polen & Tyskland. 
Den lekfulla attributen skulle bibehållas i såväl video som bilder. Redigeringen består av visuella hooks och snabba klippningar för att passa TikTok & Instagram.

“Vilma har levererat ett proffsigt och kreativt resultat av bilder & videos med en lekfull touch och inriktning mot den yngre målgruppen, precis enligt brief. Vilma har en otrolig energi, är tillmötesgående, flexibel och en frisk fläkt att samarbeta med”.

- Nathalie Edström, Everest International

Nästa
Nästa

Sandstock Festival